Kip en ei

Soms is het moeilijk te achterhalen wat er nu het eerste was.
De film, de muziek, de man of die ene zin die als een soort van mantra in je hoofd blijft hangen.
Ergens is de liefde voor zijn muziek geboren. Ergens ook kwam ik erachter dat hij de filmmuziek heeft gecomponeerd voor een film die ik – om begrijpelijke redenen – al meerdere keren gezien heb. Ergens is ook die ene zin uit één van zijn liedjes uit die film blijven hangen bij mij.
Een soort van kip en ei verhaal.
Versmolten tot één geheel.
Hebben jullie dat nu ook weleens?

eddy

 

*KLIK*

16 gedachten over “Kip en ei

  1. clair1991

    Oja wel… liedjes die je hoort en herkent zonder dat je het ooit hebt geweten, films die je aan een boek doen denken of andersom, gebeurtenissen die met huidige beelden versmelten… ja dus…
    Maar deze Eddie Vedder is voor mij een onbekende….

    Like

  2. Colin

    Tsja Eddy, dan noem je ook wel een naam … ga regelmatig met hem en nog een paar van die leukerds hardlopen, juist dan pik ik vaak een stuk tekst of geweldige riff op waar ik anders “overheen” luister en zo “anders” naar een liedje leer luisteren.

    Films kijk ik te weinig sinds ik “out” ging, iets met geen geduld / concentratie en in tegenstelling tot een boek dat ik weg kan leggen, knip ik een film niet op in kijkmomenten … dus mis ongetwijfeld veel mooie filmmuziek. Gelukkig heb ik jongste die me op de meest gekke tijden weer een linkje van iets moois stuurt 😉

    Like

  3. romanaonderweg

    Hé, deze kende ik nog niet. Ik ga kijken of ik de film ergens kan vinden. De muziek is prachtig inderdaad. Pearl Jam zei je?
    Ken je de muziek van Einaudi? Die heb ik dankzij Intouchables leren kennen. Tegenwoordig is dat mijn vaste blogmuziek. Vooral het live concert in London. Heerlijke muziek!
    Oefs en dan de (Engelstalige) muziek van Lionking. Heerlijk! Of die van de Bluesbrothers. Tegenwoordig heb ik Shazam op mijn telefoon en wanneer ik dan een mooi nummer hoor tijdens een film dan gebruik ik shazam om het te herkennen en via Spotify op mijn mobiel te zetten.

    Like

  4. Kakel

    Soms. Ik heb het zelden met films. Eerder met muziek en boeken. Ik vind het altijd wonderlijk hoe de menselijke geest werkt. Dingen waar je je vinger niet op kan leggen en pas dagen later achterkomt.
    Lekker nummertje!

    Like

Geef een reactie

