Druppelsgewijs

Mijn eerste (gast)column voor ‘Hoe vrouwen denken’!

Met nog maar een kleine vierhonderd kilometer te gaan, schenk ik mezelf een tweede glas verse jus d’orange in en pik nog even snel een versgebakken broodje met roerei mee naar de ontbijttafel. De ontbijtjuffrouw houdt vragend de koffiekan omhoog en ik knik snel. Heerlijk, nog even die verwennerij voordat we echt aan het laatste gedeelte van onze terugreis gaan beginnen!
Na een derde kop koffie is het dan toch tijd.
Mijn lief duwt me naar de hotelkamer en niet veel later lopen we de trap af. Terwijl mijn lief afrekent schiet ik nog even snel de wc in. Zo’n ontbijt is niet alleen gewicht voor het lijf, maar zeker ook voor mijn blaas.
Als we tien minuten later onderweg zijn vraag ik mezelf af of ik nu echt wel goed heb uit geplast. Het voelt allemaal nog zo… vol.
Na een half uur verlaten we de bochtige wegen en draaien een wat bredere weg op.
‘Eh, moeten we nog tanken?’ vraag ik.
‘Niet echt. Maar misschien kunnen we het wel even doen, de Diesel is hier goedkoper dan bij ons. De tank kan maar vol zijn. Hoezo?’ Mijn lief kijkt me onderzoekend aan.
‘Nee, niets. Dat bedacht ik me ook,’ antwoord ik. Ik draai even van mijn linker- op mijn rechterbil.
Mijn lief draait het eerste tankstation in dat we tegenkomen.
De rollen zijn goed verdeeld: hij tankt, ik reken af. En ik ga nog even plassen.
Bij het afrekenen krijg ik een flesje bruiswater mee. ‘Actie van de dag,’ lacht de man. Ik lach terug en draai de dop van de fles zodra ik weer op de passagiersstoel plaats neem.
‘Actie van de dag,’ knik ik. ‘Lekker! Heeft een vleugje framboos.’
Een uur lang praten we en zingen vooral mee met de muziek op de radio. Omdat ik het niet kan laten swing ik wat mee. Langzaam voel ik de druk toenemen. Met een schuin oog kijk ik naar mijn waterflesje. Bijna leeg…
Oeps
Ik durf bijna niets te zeggen. Op het moment dat we een Raststätte voorbij rijden kreun ik: ‘Ik moet eigenlijk wel plassen… Kunnen we bij de volgende mogelijkheid misschien even stoppen?’
Mijn lief kijkt me verbaasd aan.
‘We rijden net… Nou ja, laat maar. Ik hoop voor jou dat we nog iets tegenkomen nu, maar ik ben bang dat je moet wachten tot we bij de grens zijn, hoor.’
Ik knik en bijt even op mijn onderlip. Ik moet nodiger dan ik denk…
Het duurt inderdaad nog vele kilometers en pas in Nederland draaien we de parkeerplaats van een MCDonalds op. Voorzichtig stap ik uit. Niet gaan druppelen nu…
Tien minuten later stap ik opgelcuht de auto in. Nog maar 80 kilometer te gaan!
Eenmaal thuis loop ik linea recta naar mijn eigen toilet.
‘Help je niet eerst even met de tas… Laat maar,’ roept mijn lief dan.
We zijn thuis!
Druppelsgewijs.

plassen

17 gedachten over “Druppelsgewijs

  1. Ook hier herkenbaar. En zo vervelend! Soms stel ik het drinken gewoon uit omdat de voorzieningen – zeker in NL – zo slecht zijn. Maar ik draai mijn hand er ook niet voor om om ergens in de bosjes op m’n hurken te gaan zitten hoor. Als je moet dan moet je. Tijdens mijn vorige vakanties kon je niet anders want in de rimboe zijn geen toiletten. Altijd papieren zakdoekje bij de hand die ook altijd mee terug gaat. Don’t leave anything but your footsteps….

    Like

  2. Weet je dat ik, sinds mijn moeder haar rijbewijs heeft en ik nog thuis woonde en nu nog als ik met haar mee rij, weinig last van heb? Ik weet niet beter of we stoppen om de haverklap waar kan omdat zij moet plassen, ja dat is al eens onderzocht zelfs, want alles wat erin gaat, komt er meestal met een half uur weer uit, ze moet echt heel veel en vaak… sommigen hebben dat schijnbaar gewoon, waardoor het bij ons heel normaal is om te roepen, ik moet naar een toilet, op tijd ook nog, bij de eerste signaal al, want mijn moeder is de eerste die dan op zoek gaat naar…. whahahaha

    X

    Like

  3. Zo gaat elke autorit er bij ons aan toe. Enig idee waarom wij Zuid-Frankrijk nooit meer halen, haha! Leuk dat je blogt voor HVD. Ik ga ook solliciteren (-:
    Lieve groet

    Like

Geef een reactie

